Pris til Hanne Dahll-Larssøn

NBF Agders Bibliotekpris ble lørdag 26. oktober delt ut på Norsk Forfattersentrums arrangement «Bokdager på Sørlander: Lesefest». Arrangementet fant sted på Teateret i Kristiansand. På lesefesten deltok 14 forfattere med egne tekster. Arrangementet bød også på musikalske innslag. I salen satt forfattere, bibliotekarer og andre litteraturinteresserte. Mot slutten av programmet ble Hanne overrakt den velfortjente … Fortsett å lese Pris til Hanne Dahll-Larssøn

Bibliotekprisen 2019

NBF Agder delte i 2016 for første gang ut en bibliotekpris for fremragende bibliotekfaglig innsats. Prisen gikk da til Randi Berge Wandrup, som er arrangementsansvarlig ved Kristiansand folkebibliotek. 26. oktober i år deles prisen ut for andre gang. Tildelingen skjer på Norsk Forfattersentrum Sørlandets arrangement Bokdager på Sørlandet : Lesefest, som finner sted på Teateret … Fortsett å lese Bibliotekprisen 2019

Årsmøte NBF-Agder 2017

NBF Agder inviterer medlemmer til årsmøte tirsdag 14. mars på Scandic Dyreparken Hotell, Kristiansand. Årsmøtet til NBF Agder holdes samme dag som BF Agder har sitt årsmøte. Det vil først bli avholdt årsmøter for BF og NBF. Deretter Vil vi prøve ut Idéhjørnet før vi spiser middag sammen. Hva er Idéhjørnet? Har du noen ønsker, planer … Fortsett å lese Årsmøte NBF-Agder 2017

Utdeling av årets bibliotekspris

Fredag 7. oktober var vi så heldige at vi fikk dele ut årets bibliotekspris etter fredagslunsjen på Kristiansand folkebibliotek til årets vinner Randi Berge Wandrup. Rammen rundt kunne ikke vært bedre – nemlig etter Fredrik Wandrups strålende foredrag om Dostojevskij. Fredrik gratulerte med blomster, og Biblioteksforeningens leder og nestleder overrakte diplom og et bilde av … Fortsett å lese Utdeling av årets bibliotekspris

Vinner av årets bibliotekspris

NBF Agder deler for første gang ut årets bibliotekspris. Det heter i statuttene til prisen at: Prisen er et sterkt uttrykk for anerkjennelse av fremragende bibliotekfaglig innsats til beste for hele samfunnet. Vinneren av prisen er Randi Berge Wandrup som jobber ved Kristiansand folkebibliotek. Vi gratulerer!

Virkeplan og årsberetning for 2016

Her finner du årsberetning for 2015 , virkeplan for 2016 og vedtektene våre. I tillegg har vi lagt ut signert protokoll fra årsmøte avholdt 7.mars 2016 Åresberting fra NBF Agder 2015 Virkeplan for NBF Agder 2016 VEDTEKTER FOR NORSK BIBLIOTEKFORENING AGDER signert protokoll fra årsmøtet 07032016

Årsmøte til NBF Agder, 7.mars 2016

NBF Agder inviterer medlemmer til årsmøte mandag 7. mars på Scandic Dyreparken Hotell, Kristiansand. Årsmøtet til NBF Agder holdes samme dag som BF Agder har sitt årsmøte. Arrangementet starter med et faglig halvdagsopplegg om HR og ledelse, og om tidsstyring og kommunikasjon. Deretter avvikles årsmøtene før vi spiser middag sammen. Program for dagen ser slik ut:  Kl. … Fortsett å lese Årsmøte til NBF Agder, 7.mars 2016